Oefentherapie Mensendieck

Oefentherapie Mensendieck biedt paramedische zorg op het gebied van houding en beweging. Uw houding wordt uitgebreid bekeken en samen met u wordt in kaart gebracht wat uw optimale houding zou kunnen zijn om uw klachten te verminderen en/of te voorkomen. Met behulp van oefeningen op maat, die u gemakkelijk in het dagelijkse leven kunt toepassen, leert u anders en beter bewegen. Ook leert u bepaalde spieren te ontspannen en andere spieren sterker te maken zodat de balans in uw lichaam weer terugkeert. U via deze weg leert gezonder bewegings- en houdingsgedrag aan en verbetert u uw leefstijl.

Kenmerkend is de holistische benadering. Dat wil zeggen dat de oefentherapeut niet alleen naar de klacht kijkt, maar probeert u als mens en uw houding in uw omgeving als geheel te benaderen. De behandeling werkt curatief en preventief: houding en beweging worden zodanig verbeterd dat klachten ook op de lange termijn zullen wegblijven.

De oefentherapeut biedt u hulp bij rug- en nekklachten, pijn in uw gewrichten (bekken, knie-enkel-voet, arm-schouder-pols), klachten bij chronische aandoeningen aan het houding- en bewegingsapparaat, houdingsafwijkingen, hoofdpijn, spanning en incontinentie.

Wij verzoeken u bij ieder bezoek uw afspraken-kaartje mee te nemen.

Bel 0181 404 195

Komt u voor het eerst?
Dan verzoeken wij u op uw eerste afspraak uw verzekeringspasje en uw identiteisbewijs mee te nemen zodat wij de juiste gegevens kunnen invoeren en de intake vlot kunnen laten verlopen. Verandert u van verzekeraar, laat het ons direct weten. Heeft u reeds een afspraak, dan hoeft u zich niet te melden maar kunt u plaatsnemen in de wachtruimte.

U kunt ook online een afspraak maken.